En mysig kväll

Idag har jag varit barnvakt till två små damer som hade sin första dag i skolan efter ett låångt sommarlov, När mamma lämnade dom imorse så var de väldigt nervösa. När jag hämtade dom så hade det väldigt mycket att berätta om dagen som varit. Anna o jag tog oss även en liten tur till stan o lyxade till det o åt chickenkebab =)

Sen bar det av till frugan för att umgås lite. Vi blev dock lite sugan på glass så det bleb en tur till Konsum där de säljer Ben & Jerrys glass. Så idag blev det att jag  New York Super fudge chunk och den var helt underbart god. Det är chokladglass med bittar av vit o mörkchoklad i samt pekannötter, valnötter och chokladtäckta mandlar.  Den får fem av fem stjärnor hos mig. Under tiden vi åt glass så passade vi på att kolla på Aladin =) det är en mycket bra film.

Då väcktes´även tanken om varför diseny aldrig gör några filmer om svenskar, Men efter lite eftertanke kom vi på svaret. Den skulle handla om sen familj som bort i ett radhus och kanske någon älg. En husvangs semester och svenskarnas svårighet med att kunna umgås med någon man inte känner, det blev sjukt mycket skratt iaf =D 

Sen kom den fina iden om att vi skulle gå på en promenad så att det blev en tur på ca 1h runt i norrköping och sen en pratstund utanför hos jos =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback