Sova i eget rum??

Jag har funderat lite på det när det är dags för VIncent att sova i eget rum... Jag har börjat sova så oroligt när han är i sovrummet. Igår så lästa jag runt på olika sidor på nätet och där var det delade meningar om det. En del sa att de kan sova ensamma från det att man kommer hem från BB och tycker man ska vänta... En del tycker man ska vänta tills de är 3-4 månader och andra ännu längre... Det jag har kommit fram till är att vi kanske ska prova att han ska få vara i sitt egna rum..

HUr har ni gjort??


Kommentarer
jennie säger:

Oliwer fick sova själv när han var kanske 7-8 månader då vi har ganska trångt här hemma men de gick o lösa det med. Nu sover både han och vi mycket bättre. Tror man får pröva sig fram och se vad som funkar bäst.

2011-02-11 | 22:44:06
Bloggadress: http://jenniemarina.blogg.se/
Johanna säger:

2011-02-12 | 00:58:15
Bloggadress: http://johannawingerstad.blogg.se/
Johanna säger:

När barnen har varit ca 3 mån förutsatt att dem sovit större delen av natten blir så mkt spring för en sj annars=)

2011-02-12 | 00:59:06
Bloggadress: http://johannawingerstad.blogg.se/
Elin säger:

Alexander började sova i eget rum när han var runt 6 månader om jag minns rätt. Med Jonathan har vi hållt på det lite längre, så han sover fortfarande hos oss (är ju 10 månader i dagarna). Men det beror också på andra faktorer då vi har det trångt och jag inte vågar låta honom sova tillsammans med Alexander. Jag vet att Alexander inte kommer kunna låta honom vara och nu har vi bara 3 rok så då får det bli att han sover med oss ett tag till tills vi känner att vi kan lita på A.

Men man ska alltid följa sitt eget hjärta, för alla barn är olika! Testa och se, antingen så funkar det eller så funkar det inte :) KRAM!

2011-02-12 | 11:27:42
Bloggadress: http://frokenelins.pcaesar.se
Jojja säger:

Jag skulle vänta tills bebis sover hela nätter själv iaf, och det är ju ofta sådär med det fram till 6 månader och även i perioder efter det.

Som tur är sover jag hur bra som helst med Vendela alldeles bredvid mig i sängen. Har inte ens provat att låta henne sova i sin säng på natten, då måste jag vakna till ordentligt och kliva upp och hämta för att amma och det lockar inte.. :)



Ett viktigt argumebt kan ju också vara att man sett att risken för plötslig spädbarnsdöd går ner när bebis delar sovrum med föräldrarna..



Men man får följa sin egen känsla..

2011-02-12 | 20:35:02
Bloggadress: http://jojjas.blogg.se/
Sabine säger:

Alice sov inne hos oss tills hon var 1 år. I våran säng tills hon var lite mer än 6 månader (eller längre). Jag tyckte om att ha henne nära och kunna kolla henne, orolig som jag är haha:P

2011-02-12 | 21:01:25
Bloggadress: http://allavifina.blogg.se/
Johanna säger:

Vad kortfattat jag skrev, mina sov iaf mkt bättre när dem fick sova ostört i eget rum, dem vande sig snabbt vid att somna sjävla i sängen, eftersom dem bara hade napp när dem sov, så ver det som att slå på en knapp ioch med att dem fick den och blev nerstoppadei sin säng, det var bara att gå ut dirket.

vist vissa kvällar kunde det va grinigt men det berodde ju oftast på att dem inte va trötta eller nått annat, ibland bara för att=) men under själva natten iaf sov dem mer ostört ensamma, men det e ju bara att prova sig fram! så fort mina har kunna klättra ur spjälsängen runt 2 år så har dem kommit in till oss på nätterna... wille gör det än , wilda har precis börjat med det. hon sover inte alls bra inne hos oss har aldrig gjort det, men just nu envisas hon med det endå vissa nätter.

2011-02-13 | 00:26:42
Bloggadress: http://johannawingerstad.blogg.se/
Agneta säger:

det är olika våra äldsta dotter sov i sin säng från 3månaders ålder men sov ej hela nätterna då, pojken sov hos oss till han va 10 sen egen säng.Och sen med sin syster i deras rum när han va 14mån då kom lillasyster som sover hos oss 'n och hon är 1½år precis börjat sova nätterna så snart ska hon dela med sin storasyster.Gör det ni känner är bäst för er

2011-04-04 | 14:16:10
Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/FALEA

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback