Måndag 17/1-11


Snart har måndagen oxå gått. Idag har vi varit på BVC och vägt o mätt lillprinsen, han hade gåt upp 800g sen sist. Så nu väger han 6220g och är 63 cm lång. Har misstänkt det att han har växt på längden för att kläderna i strl 62 börjar att bli lite korta =P Han skulle egentligen ha vaccinerat sig idag med eftersom han bara varit feberfri i går så ska vi tillbaka nästa vecka.

Efter det så tog vi en kort stund på stan. Det var trevlig men f'n vad jag har ont i mitt ben!! Vi var en sväng på H&M och hittade hur mycket fina grejer som helst till prinsen. Vi får se om han får lite pengar i doppresent så vi han fylla på garderoben med pyjamasar och strumpor.



Idag så är han mycket piggare o det märks för att han sover inte lite mycket ;) Men har var hur snäll som helst när jag var o klippte min lugg idag. Det var 7 veckor sen sist o det märktes.

Nu är det dags o tvätta lite!


Kommentarer
Jojja säger:

Långeman! :) Hihi, han väger exakt samma som Vendela gjorde på sin 2-månaderskontroll. Men jag tror hon har saktat ner viktuppgången till den här gången för hon äter inte lika länge som tidigare. Här blir det spruta på onsdag.. Huvva!

2011-01-17 | 16:51:02
Bloggadress: http://jojjas.blogg.se/
Caroline - Mamma till Jennifer säger:

Härligt att hans feber är borta nu i alla fall! :)



Sv. Ja jag tror det hade underlättat om jag använt en sele från första början. Då hade jag byggt upp musklerna i ryggen. Att helt plötsligt ha en 6,5 kilos klump hängandes på axlarna kändes, fick så ont i ryggen efteråt! :/

2011-01-17 | 19:07:11
Bloggadress: http://Http://anotherdaywithcaroline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback