Middag och recept

Igår var det middag här hemma tillsammans med J&R o det var jätte mysigt. Kvällen bjöd på mycket skratt och god mat. Så det måste göras om igen! Det gick bra att vincent sov borta hos mamma, hade inte varit några problem alls. Idag har vi tagit det lugnt o bara varit, jag har försökt att steka pannkakor som slutade med att jag eldade lite på spisen oxå ;) hahaha

På begäran så finns nu receptet på min vita kladdkaka =)


Vitkladdkaka


150 g Smör
150 g Vit Choklad
2 dl socker
1 dl mjöl
1 tsk vaniljskocker
3 ägg
1 tsk rivet citronskal

Creme frachis glasyr

2 dl creme frachis
½ dl florsocker
1 tsk vaniljsocker

- Sätt på ungen på 175 grade.
-Smält smöret och chokladen över att vattenbad och låt svalna, vispa sedan grynigt
- Blanda de torra ingredienserna och rör sedan ner smör och chokladblandningen
- Tillsätt ägg och citronskalet, rör tills du får en jämn smet
- smöra en ugnsfast form
- Grädda i mitten av ungen i 30 min
- Gör glasyren under tiden och bred på den när kakan har svalnat.

Servera gärna med frukt eller bär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback