Mycket har hänt!

Här hos oss har det hunnit med att hända en hel del.

Natten mellan tisdag och onsdag förra veckan så blev Vincent ganska dålig och jag misstänkte krupp men jag var inte säker så vi hade en riktigt jobbig natt. På onsdags morronen rinde jag VC och vi fick en tid på Eftermiddagen men vid 10:30 så blev han yttligare lite sämre och fick svårare att andas så då fick vi komma lite akut till VC ist o träffa Läkare som konstaterade krupp och skrev ut penicillin. Väl hemma igen så var en piggare en kort stund innan det vände igen... Då ringde jag 1177 ocg vi fick ist åka till Barnakuten och då fick vi träffa en Barnläkare som sa att han inte skulle ha penicillin! Han fick inhalera adrenalin  och det gjorde susen. Så nu är det bättre med honom men han har fortfarande hosta som inte vill ge sig...

Så i torsdags vågade vi oss ut en stund för att kolla på Rixfmfestivalen som var i stan. Vincent hade fått ett par hörselskydd för att klara av ljudnivån. Han tyckte att det var så bra att han till o med lyckades somna. Vi var kvar o lyssnade så jag fick höra på Jay Smith o sen gick vi hem.

I fredags så var jag o Vincent o träffade Carro o lucaz för en promenad. Vi gick o träffade C o hans huns Disa som jag nu mera är dagmatte till =) Det gick hur bra som helst och förhoppningsvid så fortsätter det att vara så. Sen gick Vi hem för att jag skulle ut o passa på att vara lite stor när det var augustifest  här i Norrköping. Jag gjorde mig iordning och gick iväg till Emma o hade några trevliga timmar där men sen fick jag bege mig hemåt igen för att R tyckte att Vincent hade blivit sämre. Väl hemma så var det lugnt iaf.

I lördags så fyllde lillasyster Skrik 8 år så då var vi hos mamma på kalas. Var där en stund sen så gick jag hem o dog lite... Nu har jag åkt på någon skit förkylning som jag hoppas går över fort. Jag mår iaf bättre iag än vad jag gjorde igår.

Den härveckan har vi inte så stora planer. På fredag ska jag ha ljusparty o sen får vi se vad som händer mer i g´helgen... R ska jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback