Söndag

Hello på er, hoppas att det är bätter med er än vad det är här hos mig... Ligger här i sängen o orkar knappt röra mig. Har idag igen varit på förlossninga för att det har blivit värre med att det trycker på när jag går o kissar... Träffade en väldigt trevlig BM o så hade jag turen att träffa samma läkare som sist jag var där. De tror att jag har fått en UVI som inte ger några symtom mer än att det kan vara av den bakterien som jag hade i början av graviditeten GBS, så nu blir det ännu en antibiotikbehandling till för att se om det blir bätte. De sa även om det är en UVI jag har så kan det reta livmodern till att få mer sammandragningar.

Så under förlossningen sen så kommer jag att få antibiotika rakt in i blodet för att se till att bebisen inte får GBS bakterien. den är helt ofarlig så länge den är i magen men när den kommer uta så kan den få ögoninflammation eller lunginflammation om det vill sig illa. tycker det är bra att det har sagt det till mig redan nu så att jag vet vad som komma skall sen.

Besöket på sjukhuset gick ganska så fort idag, vi var bara där i 1h men Rickard hann o bli rastlös på den tiden... Funderar på hur det ska gå sen när det är dags på riktigt för bebisen att komma ut, det är ju så att det kan ta god tid på sig ibland o det vet man ju inte innan. hoppas på att han kan vara så fokuserad på att bli pappa då att han inte tänker på tiden o hinner bli rastlös.

Nu ska jag åter gå till mitt film tittande.

Hej hopp

Kommentarer
Sanna (natten) säger:

Fan skulle nog blitt BM :_) nej vars men du ja skojja bara ta hand om dig

2010-07-18 | 19:55:51
Jojja säger:

Hehe, jag var på förlossningen en sväng igår för att bli undersökt och fick samma svar, förmodligen UVI. Hade sammandragningar med 2-3 minuter mellan hela dagen. Men jag hoppas hoppas att jag inte bär på GBS, det är en av mina mardrömmar. Om dom sa till dig att det kan ge barnet ögoninflammation så var dom väldigt snälla. Om barnet blir smittat vid förlossningen kan dom bli dödssjuka, och det går så fort att man sällan hinner göra så mycket. Nä, usch.. Hoppas du får en så pass lång förlossning att dom hinner behandla ordentligt!

"Krya på dig", eller vad det kan heta.. :)

2010-07-18 | 22:03:03
Bloggadress: http://jojjas.blogg.se/
Jojja säger:

Nä, sammandragningar såhär tidigt är ingen höjdare. Det ska finnas PM på alla förlossningar om hur man hanterar GBS-positiva mammor, det är ändå ganska så vanligt.

Jag är halvtidssjukskriven så det blir inte så mycket jobb, men får se hur det går med dom 2-3 dagar i veckan det blir nu efter semestern. Ska söka HP iaf, kan få det från början på september på halvtid om jag får det beviljat. Annars gissar jag att det ändå blir fortsatt sjukskrivning, om FK bara beviljar det, väntar fortfarande på besked.. :/

Sköt om dig!

2010-07-18 | 23:53:52
Bloggadress: http://jojjas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback