En lista

När fick du reda på att du var gravid? 15 februari
Hur gammal var du? 22
Hur tog din partner det? Han blev förvånad
Mådde du mycket illa? Ja, fram till vecka 18 sen kom det tillbaka i slutet
Hade du mycket halsbränna? nja, sådär
Var du känslig? Nej inte så värst.
När kände du bebisens första sparkar? När jag var i vecka 20, det var alldeles underbart.
Var du ofta orolig? Nej, bara i början.
Sparkade bebisen mycket?  Nja sådär, ibland var det mycket
När började du läcka bröstmjölk? Gjorde aldrig det, utan det började efter förlossningen, skönt!
Fick du bristningar? Ja, sista veckan kom de..
Blödde du någon gång? Nej.
Hur många Ultraljud gjorde du? 3 st. I vecka 6, 11 & 19. 
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Snabb och enkel. Ingen smärtlindring, ingångsättning eller snitt. 
Hur började din förlossning? Vattnet gick när jag låg och sov.
Hur många timmar tog din förlossning? Från att vattnet gick tills han var ute så tog det 22 timmar. Men när vi kom in till förlossningen tills han var ute så tog det ungefär 5 timmar.
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt.
Hur mycket var du öppen när du kom in? Vet inte riktigt eftersom vattnet hade gått så undersökte de inte mig försen efter ca 2h..
Vilken smärtlindring tog du? Ingen!
Dragen med sugklocka? Nej
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisarna?  22 minuter.
Blev det komplikationer? Nej.
Vad tyckte du var jobbigast? Det jobbigaste var efter förlossningen när dom sydde mig. Det var värre än själva förlossningen. Jag var ju bedövad men hon sydde där hon inte hade lagt bedövning.
Var du rädd för något? Inte när jag väl låg där med värkar och när jag krystade. Men innan var jag ju såklart orolig att bebisen inte skulle må bra eller att det skulle bli snitt.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Jag & R, 2 barnmorskor och en läkare.
Hade du någon nära med dig? Ja, min älskade R!
Fick du sy? Ja.
Vilken vecka födde du i? 39+3
Vad var vikt och längd på bebisen? Vikt: 3540gram. Längd: 50 cm.
Ammar du? Ja.
Hur gammal är bebisen nu? 1 månad exakt idag =D
Vad tyckte du om förlossningen? Perfekt förlossning. Jag är jätte nöjd med hela upplevelsen och speciellt med min barnmorska
När kommer nästa barn? Har sagt att jag bara ska ha ett, men man ska väl aldrig säga aldrig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback