Skrik och ont i hjärtat...

Mitt lilla hjärta vaknar o bara skriker rakt ut o är ibland helt otröstbar... Har idag varit på BVC o pratat med sköterskan o hon tycker nte han ter sig som om han skulle ha kolik utan bara att hans tarmar fortfarande är omogna o att han är för gluppsk när han äter. Jag försöker se till att han ska ta det lungt när han äter men det är inte så lätt... Men när han skriker så känns det som om mitt hjärta går i tusen bitar varje gång... Känner mig så maktlös vill ju bara att han ska vara nöjd o glad hela tiden.

Idag iaf så hade han gått upp i vikt till 4280g och var 54cm lång, Det är en lång o smal kille vi har fått. änså länge har han inte så mycket hull även om man ser att det börjar att bli mer.

Just idag känner jag inte riktigt den här babylyckan... Är trött efter 2 nätter med lite sömn. Tack o lov att jag har R som kan ta honom oxå. Hoppas på att få sova mer i natt.

Nu ska jag gå o krypa ner i sängen o mysa med Vincent.

God Natt!

Kommentarer
Emmy säger:



Låter som att han får med en massa luft ner när han äter som sedan ger mag och tarm knip. Min kille var likadan, helt hopplös, Jack var även helt omöjlig att få att rapa efter maten, gör din det??



Gud jag provade allt. Ett tips när han har riktigt ont är att ta lite glidmedel på en termometer och föra in en bit , då släpper den inre muskeln och dom värsta gaserna brukar komma ut, vill förvarna att det även kan komma raketbajs :)



Hoppas att du fått sova inatt.

2010-11-10 | 08:01:50
Bloggadress: http://artanimagen.blogg.se/
Amanda säger:

Vi hade en sån natt i natt också. Gallskrik bra länge och helt otröstlig. Förmodligen så var det magen som krånglade här. Man känner sig rätt maktlös och det är fruktansvärt irriterande. Idag har dock Oliver vaknat på en bättre sida och är glad och trevlig igen vilket känns enormt skönt. Hatar att se honom ha ont!



Men det är väl som det är med små bebisar.

2010-11-10 | 08:25:46
Bloggadress: http://feefifofum.blogg.se/
Jojja säger:

Då är dom lika stora våra små! 4220 g o 54 cm mätte Vendela igår :) Hon hade ont i magen förra veckan, så vi började med sempers magdroppar o så får hon rapa minst 3 ggr när hon äter. Det verkar hjälpa här iaf.. Hört dom som försökt hålla bebisen mer upprätt när dom äter för att dom ska svälja mindre luft oxå..

Hoppas ni mår bra!

2010-11-10 | 11:45:02
Bloggadress: http://jojjas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback