Sovdags?? Nu har jag försökt då lillprinse...

Sovdags?? Nu har jag försökt då lillprinsen att sova sedan kl 20 utan större framgång... Han somnar korta stunder o sen skriker han som en liten galning när han väl vaknar. Fort går det oxå när han väl börjar o skrika o snart är han hysterisk o lätt panikslagen precis som sin mamma. Det ända som kan få tyst på honom då fast knappt det ibland är att han får äta... Jag försöker att hålla på mattiderna så det ska vara ca3-4h i mellan målen iaf! Men det är inte lätt när han bli så ledsen... Någon annan som upplevs något liknande?


Kommentarer
Amanda säger:

Att hålla 3-4 timmar emellan när de är så små är väl inte riktigt vad man rekommenderar längre utan bebis ska ammas när den känner för det efter allt jag läst och utifrån vad bvc säger. :)

Oliver gör så ibland också, har perioder då han vill äta oftare och kortare.

2010-11-04 | 03:13:48
Bloggadress: http://feefifofum.blogg.se/
Sanna säger:

Antingen är mammas mjölk för tunn så prinsen är hungrig eller så har han kolik. Det är min gissning. Hoppas det blir bättre.

2010-11-04 | 06:21:59
Jojja säger:

Beroende på hur mycket han vill äta när han småsnuttar behöver det inte vara helt fel. Vendela har varit ungefär likadan några dagar, men jag har kommit på att det är närheten hon vill ha, ihop med lite magknip. Som tur är så är det inga panikskrik här än iaf, utan hon kommer inte till ro, men då fungerar inte bröstet heller, utan bärsjalen är bäst. :)

2010-11-04 | 09:44:10
Bloggadress: http://jojjas.blogg.se/
Jennie säger:

Så där var Oliwer med när han var mindre, jag tror det är närheten dem saknar lite, men i vårt fall hade Oliwer kolik men det märks ganska tydligt i del bebisars fall så skriker dem hysteriskt i flera timmar utan att nånting hjälper så var det hos oss, men alla bebisar är olika. Du får pröva dig fram och se vad som fungerar bäst för er. Men skulle du upptäcka att det är magen så finns det både sempers magdroppar eller miniformdroppar som man kan testa ihop med lite av hans mat. Bärselen är att rekommendera sa dem på bvc när dem är oroliga och vill ha närhet. Hoppas det blir bättre!

2010-11-04 | 10:41:10
Bloggadress: http://jenniemarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback