Bröllop o giftemål

Idag när mamma o jag hämtade skrik på skolan så kommer hon hem o säger att hon har gift sig igår. Jaha sa jag förvånat men sen sa hon att det tog slut idag.

Sen var jag tvungen att fråga hur det gick till när man gifte sig. Då var det så att killarna fixade håret på brudgummen o tjejerna fixade till håret på bruden.  Man hade även ringar som de gjorde själva av gräs o om man hade tur så kanske man trädde på ett löv oxå så den blir extra fin. Jag frågade då hur själva cermonin gick till o det var enkelt. Det var en av kompisarna som sa varsågod, nu är ni gifta =) Så sött! Men kom det sen från skrik: Hinner man inte på första rasten så fortsätter man på nästa =P

Jag har skrattat gott åt det, så förut räknade hon upp alla som ska gifta sig i hennes klass.  

Nu ska vi gå o äta lite glass =)


Kommentarer
Emma säger:

Jag är nog lite trött för jag fick läsa om första meningen ett par gånger innan jag fattade att det inte var din mamma som sagt att hon gift sig.. Haha så toktigt det kan bli ibland :)

2010-09-16 | 20:44:51
Bloggadress: http://sodemm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback