Lasagne

Nuså, har jag äntligen gjort det med. Har varit sugen på det jätte länge med har aldrig blivit av att göra det då det är lite små jobbigt att göra men slut resultatet brukar bli bra. Idag så tycker jag dock att det bara var motgångar... Först så fick jag inte till köttfärsen alls fick ingen bra smak på den o sen när jag skulle göra bechamel så lyckades jag o bränna den så det var bara att börja om! R fick ta över rörandet o tillslut så blev det sås oxå. När det väl var dags att göra iordning så krånglade det färskaplattorna som jag hade köpt (tror inte att det var så färska) utan de satt ihop med varandra ist för att rulla upp sig snällt. Tillslut så blev den klar o fick gå in i ugnen.

Efter att ha väntat o väntat så sätter vi oss för att äta o då är det typ köttfärsås mig lite platta i =/ undrar om det förintades i ugnen =S Men gott blev det o nu är vi mätts så vi står oss länge =D

Kommentarer
Jojja säger:

Åh vad gott! Jag har också varit sugen på lasagne läänge. Ska bara tajma in en dag när sambon har tränat så han "kan" äta sånt. :)



Var du också på Olssons tyger? Kudden kommer bli supergosig! Tänk på att tvätta tyget innan du syr bara så det inte blir för litet sen..

2010-09-15 | 11:52:10
Bloggadress: http://jojjas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback